4 onlinemarketingtrends

2021 was een heel spannend jaar. Een jaar waarin we gedeeltelijk op slot zaten en ons online steeds actiever door COVID-19. Maar ook het jaar met de meeste online bestellingen. Consumenten blijven steeds vaker thuis, waardoor ze meer tijd hebben om producten en diensten van concurrenten te vergelijken. Dit jaar moeten ondernemers creatief zijn en zich aanpassen aan de omstandigheden. Dit jaar 2022 – krijgen we te maken met de effecten van COVID-19. Welke onlinemarketingtrends zullen in 2022 opnieuw bekeken worden? In deze blog zetten we de onlinemarketingtrends voor je op een rij. Pak een pen en een notitieboekje en noteer onze trends:

Trend 1: Overal zijn snippets

We trappen de onlinemarketingtrends van 2022 af met featured snippets. Een featured snippet, ook wel positie nul genoemd, is een speciaal gedeelte bovenaan de zoekresultaten van Google dat antwoord geeft op de vraag van een zoeker. Google krijgt antwoorden op deze vraag van sites van derden. Deze clips hebben in 2021 een belangrijke rol gespeeld, maar zullen naar verwachting in 2022 vaker worden uitgezonden.

Trend 2: Gemak

Google werkt elke dag om het gebruik van de zoekmachine beter en gemakkelijker te maken. De algoritmen van Google bepalen welke webpagina’s het meest relevant zijn voor het zoekwoord en bepalen de positie in de zoekresultaten. Naast elke dag worden er elk jaar een aantal grote wijzigingen in dit algoritme aangebracht. In 2022 komt er in februari weer een Google-update. Deze update is voor Core Web Vitals. Het doel is om mensvriendelijke websites te maken.

Trend 3: Influencer-marketing

Influencer-marketing. Ja, je leest het echt. Merken investeren steeds meer in influencer marketing. Er zijn tegenwoordig zoveel influencers, voor elke niche is er wel een influencer die een bepaald bedrijf of merk wil helpen op de markt te brengen. Doordat we tijdens de halo-crisis meer tijd thuis doorbrengen en meer uren op sociale media doorbrengen, is influencer marketing in een stroomversnelling geraakt. Influencers creëren vertrouwen, consumentenaankopen en loyaliteit op sociale media. Deze trend zet zich voort in 2022. In slechts één dag zagen we een interessante ontwikkeling. Specifiek verkopen tijdens live-uitzendingen. Een groot aantal influencers heeft producten beoordeeld en uitgepakt tijdens een live evenement. Je kunt de betreffende producten direct in de uitzending kopen. Het kan Nederland ook rechtstreeks bereiken via Instagram en andere platforms zoals Twitch.

Trend 4: Backlinks kopen

In 2022 wordt kwalitatieve linkbuilding erkend. Massale linkpagina’s wordt niet goed meer geïndexeerd door Google. Echter is vinden van A+ links makkelijker gezegd dan gedaan. Gelukkig hebben wij de oplossing. Backlinks kopen doe je namelijk bij Artikelenkopen.nl. Je kan zelfs de tekst laten schrijven, waardoor jij zeker weet dat jij linkbuilding goed toepast. Echter kost het jou ontzettend weinig tijd. Een win-win situatie. Wie wil dat nou niet?