Wanneer je bedrijf nog geen website heeft wordt dat de hoogste tijd. 98% van de mensen begint hun zoektocht naar een product of dienst namelijk online. Je loopt dus een groot deel van je klanten mis wanneer je online niet vindbaar bent. Daarnaast is de concurrentie vaak wel goed online vindbaar en is de kans groot dat ze dan voor de concurrentie kiezen. Het wordt dus de hoogste tijd om je eigen website te laten maken. Maar hoe doe je dat en hoe zorg je ervoor dat je online zo goed mogelijke vindbaar bent? Dat lees je in dit artikel!
Website of webshop
Allereerst moet je een keuze maken of je een website of webshop wil. Dit hangt af van waar je het voor wil gaan gebruiken? Waar een website er vooral opgericht is om je te informeren, is een webshop gericht op het verkopen van producten.
Wanneer je een keuze gemaakt hebt of je een website of webshop wil laten maken, kun je opzoek gaan naar een webdeveloper. Uit eigen ervaring kan ik je adviseren om dit door een lokale partij te laten doen. Zij begrijpen vaak de markt waarin je opereert beter en laten de website dus beter aansluiten op de doelgroep.
Wanneer je een webdeveloper hebt gevonden, gaan jullie samen de opbouw van de website bepalen. Geen paniek wanneer je hier geen kaas van hebt gegeten. De webdeveloper adviseert je hierin en helpt met zijn expertise voor een goed opgebouwde site. Zorg ervoor dat het verhaal dat je de bezoeker wil vertellen, zo goed mogelijk overbrengt. Laat daarnaast de diensten die je aanbied zo goed mogelijk vertalen op je website.
Goed gevonden worden
Wanneer het zo ver is dat je website online gaat wil je natuurlijk wel dat je zo goed mogelijk gevonden wordt. Maar hoe doe je dat? Hiervoor kun je het beste een lokaal online marketing bureau inschakelen.
Een online marketing bureau vergroot jou zichtbaarheid op het internet. Heel simpel gezegd zorgen ze ervoor dat je zo hoog mogelijk in google komt te staan op bepaalde zoektermen. Dit doen ze door verschillende werkzaamheden uit te voeren. Search Engine Optimization, ook wel SEO genoemd is hier één onderdeel van. Daarnaast beheert het online marketing bureau vaak ook je Google mijn bedrijf, maar kunnen ze ook online adverteren of je social media kanalen beheren. Wanneer je hier zelf niet zo handig in bent, is het aan te raden om een compleet pakket af te nemen. Op deze manier wordt je geheel ontzorgt en heb jij als ondernemer tijd voor dingen die er echt toe doen.