De afgelopen jaren is TikTok een enorme hype geworden. Sinds de lancering in 2016 is TikTik niet meer weg te denken uit het dagelijkse leven van de wereldwijde bevolking. De corona pandemie heeft hier ook zeker zijn steentje aan bijgedragen. Het was namelijk een relatief nieuw communicatiemiddel en social media platform. Dit heeft zowel voor de recreatieve gebruiker als voor de influencer vele deuren geopend. Voor beide groepen zijn er weer nieuwe trends voor in 2023. Wat deze trends zijn en hoe je deze wellicht in kunt zetten, lees je in deze blog.
Trend 1: Activeer je kijker
Voorheen werd TikTok echt ingezet voor amusement. Het vermaken van je kijker door het maken van grappige of knullige filmpjes. In 2023 zal dit verandereren naar meer informatieve content. Halverwege 2022 is er een opkomende trend te zien dat TikTok ook gebruikt wordt als informatiebron. Dit blijkt uit de zoekfunctie van TikTok. Gebruikers zoeken steeds meer naar kennis en advies. Een geschikt platform dus om informatie over te brengen aan je doelgroep.
Trend 2: Ben niet te serieus
Alhoewel trend 1 aangeeft dat er meer naar informatie gezocht wordt op TikTok, blijkt ook dat deze informatie met een knipoog gepresenteerd dient te worden. Het is en blijft een social media platform wat oorspronkelijk is bedoeld voor het vermaken van de gebruikers van TikTok. Probeer dus een goede middenweg te vinden in het verschaffen van informatie en een goede dosis humor.
Trend 3: Identificeer je met je doelgroep
De gebruikers van TikTok zien en horen je content. Hierdoor krijgen ze een optimaal beeld van een persoon of product. Des te belangrijk is het om je content af te stemmen op je doelgroep. Door jezelf te verplaatsen in de doelgroep kun je dit het beste realiseren. Je doelgroep zal dit waarderen en wellicht steeds verder uitbreiden. Uiteindelijk is het krijgen van meer likes op TikTok toch hetgeen wat wilt bereiken.